HİTİT
ÜNİVERSİTESİ İSKİLİP
MESLEK YÜKSEKOKULU |
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1)Bu usul ve esasların amacı; Kamu gelir, gider, varlık
ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini, idarenin
kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini, her türlü
mali karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini, varlıkların
kötüye kullanılması ve israfını önlemektir.
Kapsam
Madde 2)Bu usul ve esaslar, Hitit Üniversitesi İskilip Meslek
Yüksekokulu’unda yapılan iş ve işlemleri kapsamaktadır.
Dayanak
Madde 3)Bu usul ve esaslar, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı
Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 55, 56, 57 ve 58. Maddelerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4)Bu usul ve esaslarda geçen;
Yüksekokul : İsikilip Meslek
Yüksekokulunu,
İdare : İsikilip Meslek
Yüksekokulu Müdürlüğünü,
Akademik Personel: Doçent, Yrd.Doç.Dr, Öğretim Görevlisi ve Uzman,
İdari Personel: 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’ na tabi bütün
personeli,
Harcama Yetkilisi: Yüksekokul Müdürü’ nü,
Gerçekleştirme Görevlisi: Yüksekokul Sekreteri’ ni,
Mali İşler: ödeme ve alım işlerinin yapıldığı birimi,
Personel İşleri: Personel özlük işlerini
Öğrenci İşleri Bürosu: Öğrencilerin hizmetine yönelik tüm iş ve işlemlerin
yapıldığı birimi
ifade
eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yönetim
ve İşleyiş Biçimi, Teşkilat Şeması
Yönetim
Madde 5) Yüksekokul; Yüksekokulu Müdürü,
Müdür Yardımcısı, Yüksekokul Kurulu, Yüksekokul Yönetim Kurulu, Bölüm Başkanı
ve Yüksekokul Sekreteri tarafından yönetilir.
a)- Yüksekokul Müdürü, üç yıl için ilgili
fakülte dekanının önerisi üzerine rektör tarafından atanır. Rektörlüğe bağlı Meslek
Yüksekokullarda bu atama doğrudan rektör tarafından yapılır. Süresi biten müdür
tekrar atanabilir.
Görevleri:
*Yüksekokul
kurullarına başkanlık etmek, Yüksekokul kurullarının kararlarını uygulamak ve Yüksekokul birimleri arasında düzenli
çalışmayı sağlamak.
*Her
öğretim yılı sonunda ve istendiğinde Yüksekokulun genel durumu ve işleyişi
hakkında Rektöre rapor vermek.
*Yüksekokulun ödenek ve kadro ihtiyaçlarını
gerekçesi ile birlikte rektörlüğe bildirmek,
*Yüksekokul bütçesi ile ilgili öneriyi Yüksekokul
yönetim kurulunun da görüşünü aldıktan sonra rektörlüğe sunmak.
*Yüksekokulun birimleri ve her düzeydeki
personeli üzerinde genel gözetim ve denetim görevini yapmak.
*
Bu kanun ile kendisine verilen diğer görevleri yapmaktır.
Yüksekokulun ve bağlı birimlerinin öğretim kapasitesinin rasyonel bir
şekilde kullanılmasında ve geliştirilmesinde
gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin alınmasında, öğrencilere gerekli sosyal
hizmetlerin sağlanmasında, eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve yayın
faaliyetlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesinde, bütün faaliyetlerin gözetim
ve denetiminin yapılmasında, takip ve kontrol edilmesinde ve sonuçlarının
alınmasında rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
b)- Müdür Yardımcısı:
*Müdürün okulda görevli aylıklı öğretim elemanları
arasından üç yıl için atayacağı en çok iki yardımcısı bulunur.
*Müdüre, görevinin başında olmadığı zamanlarda
yardımcılarından birisi vekalet eder.
*Göreve vekalet altı aydan fazla sürerse yeni bir
müdür atanır.
*Müdürün yazılı ve sözlü olarak verdiği görevleri
yapar.
d)- Yüksekokul Kurulu; Müdürün
başkanlığında, müdür yardımcıları ve okulu oluşturan bölüm veya ana bilim dalı
başkanlarından oluşur.
Görevleri:
(1) Meslek Yüksekokulun, eğitim -
öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili
esasları, plan, program ve eğitim - öğretim takvimini kararlaştırmak.
(2) Meslek Yüksekokul yönetim kuruluna
üye seçmek,
(3) Bu kanunla verilen diğer görevleri
yapmaktır.
e)- Yüksekokul Yönetim Kurulu; Müdürün başkanlığında, müdür
yardımcıları ile müdürce gösterilecek altı aday arasından yüksekokul kurulu tarafından
üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur.
Görevleri:
(1) Yüksekokul kurulunun kararları ile
tespit ettiği esasların uygulanmasında Müdüre yardım etmek,
(2) Yüksekokulun eğitim - öğretim, plan
ve programları ile takvimin uygulanmasını sağlamak,
(3) Yüksekokulun yatırım, program ve
bütçe tasarısını hazırlamak,
(4) Müdürün Meslek Yüksekokul yönetimi
ile ilgili getireceği bütün işlerde karar almak,
(5) Öğrencilerin kabulü, ders
intibakları ve çıkarılmaları ile eğitim - öğretim ve sınavlara ait işlemleri
hakkında karar vermek,
(6) Bu kanunla verilen diğer görevleri
yapmaktır.
f)-Akademik Genel Kurul; ilgili
fakülte, yüksekokul, konservatuvar ve meslek yüksekokulunda, o dönemde her ne
suretle olursa olsun fiilen eğitim-öğretimle görevlendirilmiş bulunan öğretim
üyeleri ve okutmanlardan oluşur. Kurulun başkanı, ilgili yükseköğretim
kurumunun yöneticisidir. Yöneticinin bulunmadığı hallerde, kurula vekili
başkanlık eder.
Akademik Genel Kurul, her eğitim-
öğretim yılının sonunda, başkanın çağrısı üzerine olağan olarak toplanır.
Gerektiğinde başkan, kurulu olağanüstü toplantıya çağırabilir.
g)-
Akademik Bölüm Kurulu; ilgili bölümde fiilen eğitim-öğretim görevi yapmakta
olan öğretim üyeleri, öğretim görevlileri ve okutmanlardan oluşur. Kurulun
başkanı, ilgili bölüm başkanıdır. Bölüm başkanının bulunmadığı hallerde kurula
yardımcısı başkanlık eder.
Her iki ayda bir başkanın çağrısı
üzerine olağan olarak toplanır. Gerektiğinde başkan, kurulu olağanüstü
toplantıya çağırabilir.
h)-
Akademik Anabilim Kurulu; ilgili anabilim (anasanat) dalında filen
eğitim-öğretim görevi yapmakta olan öğretim üyeleri ve öğretim görevlilerinden
oluşur. Kurulun başkanı, ilgili anabilim dalı başkanıdır. Anabilim dalı
başkanının bulunmadığı hallerde, kurula en kıdemli öğretim üyesi başkanlık
eder.
Akademik
Anabilim Kurulu, her ay başkanın çağrısı üzerine olağan olarak toplanır.
Gerektiğinde başkan, kurulu olağanüstü toplantıya çağırabilir.
ı)-
Akademik Kurulların Görevleri
*Akademik
kurullar, geçen sürede ilgili birimin eğitim-öğretim ve araştırma konuları
başta olmak üzere bilimsel faaliyetlerini gözden geçirir, çalışmaların daha
verimli olması için konuları tartışarak önerileri bir zabıtla belirler.
* Kurul başkanı toplantıda beliren
önerileri de göz önünde tutarak çalışmaların daha verimli olması için gerekli
tedbirleri alır ve sonuçları gelecek akademik kurul toplantısına sunar.
* Alınması gereken tedbirler başka kurum
ve mercilerin yetkisinde olduğu hallerde, konu gerekli girişim için ilgili
yükseköğretim kurumunun yöneticisi aracılığıyla rektörlüğe iletilir.
*Her öğretim yılı sonunda bölüm
başkanları akademik bölüm, akademik anabilim (anasanat), varsa akademik bilim (sanat)
kurullarının görüş ve önerilerini de ekleyerek geçmiş yıldaki çalışma planını
belirten bir raporu bağlı bulunduğu yükseköğretim kurumunun yöneticisine sunar.
* Yönetici bu raporu, kendi kanaatini de
ekleyerek rektörü gönderir.
j)- Yüksekokul Sekreteri:
Görevleri:
(2547 S.K.Madde 51/b) Her fakültede,
dekana bağlı ve fakülte yönetim örgütünün başında bir fakülte sekreteri,
enstitü ve yüksekokullarda ise enstitü veya yüksekokul müdürüne bağlı enstitü
veya yüksekokul sekreteri bulunur. Sekretere bağlı büro ve iç hizmet
görevlerini yapmak üzere gerekli görüldüğü takdirde, yeteri kadar müdür ve
diğer görevliler çalıştırılır. Bunlar arasındaki iş bölümü dekanın veya müdürün
onayından sonra uygulanmak üzere ilgili sekreterce yapılır.
(2547 S.K.Madde 51/c) Genel sekreter
ve sekreterler oy hakkı olmaksızın bağlı bulundukları kurumun kurullarında
raportörlük yaparlar.
(2547
S.K.Madde 52/a) Fakülte, enstitü ve yüksekokul sekreterinin atanması,
ilgili dekan ve müdürün önerisi üzerine rektör tarafından yapılır.
(2547 S.K.Madde 53/a) Yükseköğretim
Kurul Başkanı Yükseköğretim Kurulu ile üniversite rektörlerinin, rektör
üniversitenin, dekan fakültenin, enstitü ve yüksekokul müdürleri enstitü ve
yüksekokulların, bu birimlerin genel sekreter veya sekreterleri de sekreterlik
personelinin disiplin amirleridir.
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST
KURULUŞLAR İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARININ İDARİ TEŞKİLATI HAKKINDA KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAME’ NİN;
Madde 38
- Bir kampüs yapısı içerisinde yer alan fakülte ve yüksekokullarda, fakülte ve
yüksekokul sekreterine bağlı yeteri kadar uzman ve personelden oluşan
sekreterlik, fakültenin veya yüksekokulun idari işlerini yürütür.
Madde
38/b- Yüksekokul İdari teşkilatı,
yüksekokul sekreteri ile sekreterlik bürosundan ve ihtiyaca göre kurulacak
öğrenci işleri, personel, kütüphane, mali işler ve destek hizmetler biriminden
oluşur.
Yüksekokul
sekreteri ile sekreterlik bürosu ve varsa bağlı birimler, yüksekokulun idari
hizmetlerinin yürütülmesinden sorumludurlar.
k)-
Bölüm Başkanı:
2547
Sayılı Yükseköğretim Kanununun 20. Maddesi gereğince;
*Bir fakülte ya da
yüksekokulda, aynı veya benzer nitelikte eğitim - öğretim yapan birden fazla
bölüm bulunamaz Bölüm, bölüm başkanı
tarafından yönetilir.
*Bölüm başkanı; bölümün aylıklı profesörleri,
bulunmadığı takdirde doçentleri, doçent de bulunmadığı takdirde yardımcı
doçentler arasından fakültelerde dekanca, fakülteye bağlı yüksekokullarda
müdürün önerisi üzerine dekanca, rektörlüğe bağlı yüksekokullarda müdürün
önerisi üzerine rektörce üç yıl için atanır. Süresi biten başkan tekrar
atanabilir.
*Bölüm başkanı, görevi başında bulunamayacağı süreler
için öğretim üyelerinden birini vekil olarak bırakır.
*Herhangi bir nedenle altı aydan fazla ayrılmalarda,
kalan süreyi tamamlamak üzere aynı yöntemle yeni bir bölüm başkanı atanır.
*Bölüm başkanı, bölümün her düzeyde eğitim - öğretim
ve araştırmalarından ve bölüme ait her türlü faaliyetin düzenli ve verimli bir
şekilde yürütülmesinden sorumludur.
l)-Bölüm
Sekreteri:
Görevleri:
1.
Her yarıyıl
başında, ders veren her bir öğretim elemanının ders içerik formlarını
hazırlamasını sağlamak ve bu formları bölüm başkanlığının onayına sunmak,
gerektiğinde yazmak, çoğaltmak ve dosyalamak.
2.
Yarıyıl başlarında
hazırlanan haftalık ders programlarını bilgisayar ortamına aktarmak.
3.
Kesinleşen
haftalık ders programlarını üst yazı ile Müdürlüğe bildirmek.
4.
Kesinleşen
haftalık ders programlarını öğrenci ilan panosunda duyurmak, tam ve yarı
zamanlı öğretim elemanlarına kendi haftalık ders programlarını yazılı olarak
iletmek.
5.
Derslerin
etkin şekilde yürütülebilmesi için öğretim elemanlarının ihtiyacı olan
kırtasiye malzemeleri ile fotokopi ve sınav sorularının baskı hizmetini
sağlamak.
6.
Yüksekokul
öğrenci ilan panolarında ilgili duyuruları yapmak, süresi dolanları kaldırmak.
7.
Derslerin
saatinde başlamaması halinde, ders sorumlusu öğretim elemanı ile iletişim
kurarak durumu bölüm başkanına bildirmek.
8.
Yarıyıl içi
ve yarıyıl sonlarında hazırlanan sınav programlarını bilgisayar ortamına
aktarmak.
9.
Kesinleşen
sınav programlarını üst yazı ile Müdürlüğe bildirmek.
10. Kesinleşen sınav programlarını öğrenci ilan panosunda
duyurmak, tam ve yarı zamanlı öğretim elemanları ile gözetmenlere, kendi sınav
programlarını, yazılı olarak iletmek.
11. Gözetmen taleplerini öğretim elemanlarından alarak
bölüm başkanının önerisi doğrultusunda dağıtmak.
12. Müdürlük-bölüm arası ve bölümler arası yazışmaları
yapmak.
13. Bölümden giden ve bölüme gelen yazıların evrak
kayıtlarını “giden” ve “gelen” evrak defterine işlemek, yazıları ilgili
dosyalarda saklamak.
14. Müdürlükten gelen yazıların bölüm başkanlığınca
gereğinin yapılmasını izlemek ve cevap gereken yazıların gününde Müdürlüğe iletilmesini
sağlamak.
15. Bölüme gelen yazıları bölüm başkanının görüşü
doğrultusunda gerekirse bölüm öğretim elemanlarına ve araştırma görevlilerine
üç gün içinde imza karşılığında duyurmak ya da dağıtmak.
16. Toplantı duyurularını yapmak.
17. Bölüm Kurulu toplantı tutanaklarını bilgisayar
ortamına aktarmak.
18. Gerektiğinde öğrenci ve danışmanı arasında bağlantı
kurulmasını sağlamak, Müdürlükten gelen öğrenci ile ilgili “Meslek Yüksekokul
Yönetim Kurulu” kararlarını danışmana duyurmak.
19- Öğrencilerin Yükseköğretim Kredi
Yurtlar Kurumu öğrenim kredisi ve burs senetlerini ile ilgili duyuruları ilan
etmek.
20- Bölümde görevli öğretim
elemanlarının görev sürelerinin uzatılması ile ilgili dilekçelerini kabul
etmek, üst yazı ile
Müdürlüğe bildirmek.
21- Amirlerin vereceği sözlü ve yazılı diğer işleri yapmak.
22- Bağlı olduğu birim amiri Yüksekokul Sekreteri’ dir.
m)- Yardımcı
Doçent Ataması:
Öğretim
Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği Gereğince;
* Yardımcı doçentliğe başvurabilmek için
doktora yapmış, tıpta uzmanlık unvanını almış veya Üniversitelerarası Kurulun
önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulunca tespit edilecek sanat dallarının
birinde yeterlik kazanmış olmak şarttır.
* Bir birimde
yardımcı doçentlik kadrosunun açık bulunduğu en yüksek tirajlı beş gazeteden
birinde, Türkiye ölçüsünde rektörlükçe ilân edilerek duyurulur. Bu durum,
ayrıca rektörlerce bütün üniversitelere ve yüksek teknoloji enstitülerine
ilgili birimlerinde ilân edilmek üzere duyurulur. Bu ilânda adaylara en az
onbeş günlük başvurma süresi tanınır ve son başvurma tarihi belirtilir.
* Yardımcı
doçentlik kadrosuna atanabilmek için; fakülte, enstitü veya yüksekokul yönetim
kurullarınca düzenlenecek olan yabancı dil sınavında başarı göstermek gerekir.
* Yardımcı
doçentlik için yabancı dil sınavı, biri o dilin öğretim üyesi olmak üzere, fakülte,
enstitü veya yüksekokul yönetim kurulunca öğretim üyeleri arasından seçilmiş üç
kişilik bir jüri tarafından yapılır.
*Jüri üyeleri, o
fakülte, enstitü veya yüksekokul içinde bulunamadığı taktirde, üniversitenin
veya yüksek teknoloji enstitüsünün başka kuruluşlarından veya başka
yükseköğretim kurumlarından üye seçilmek suretiyle jüri oluşturulur.
* Jüri, yabancı
dil sınavını son başvurma tarihinden itibaren on beş gün içinde yapar.
*Sınav; Türkçe’ den
yabancı dile, yabancı dilden Türkçe’ ye adayın kendi bilim alanında 150 ile 200
kelime arasında, bir çeviriyi kapsar.
*Sınav, dört
saat süreli olup, sınav sırasında aday sözlük kullanabilir. Bu sözlük, ayni
dilde olabileceği gibi Türkçe dahil, iki ayrı dilde de olabilir.
*Sınav sonucunda
başarı ve başarısızlığı belirten bir tutanak, sınav belgeleri ile birlikte
dekanlığa, ilgili enstitü veya yüksekokul müdürlüğüne teslim edilir.
*Sınav sonucu
adaya ayni gün tebliğ olunur.
*Bilim alanı bir
yabancı dille ilgili olanlar, bu sınavı başka bir yabancı dilde vermek
zorundadırlar. Adayların hangi yabancı dillerden sınava girebileceğine,
başvurulan üniversitenin senatosu karar verir.
*Yardımcı
doçentlik için başvuran isteklilerden yabancı dil sınavında başarı gösterenler,
özgeçmişlerini, bilimsel çalışma ve varsa yayınlarını dört nüsha olarak ilgili
dekanlık veya müdürlüğe, yabancı dil sınavı sonucunun tebliğini izleyen üç gün
içinde teslim ederler.
*Adayların
durumlarını incelemek üzere ilân edilen kadrolar için, fakültelerde veya
fakültelere bağlı kuruluşlarda dekan, rektörlüğe bağlı enstitü veya
yüksekokullarda müdürler, biri o birimin yöneticisi, diğeri o üniversitenin
veya yüksek teknoloji enstitüsünün dışından olmak üzere, adayın başvurduğu
bilim alanı ile ilgili olan üç profesör veya doçenti onbeş gün içinde (jüri
üyeleri) tespit eder.
*Dekan veya
ilgili müdür her aday için bu öğretim üyelerine adaylarla ilgili dokümanları
göndererek, bir ay içerisinde yazılı görüşlerini bildirmelerini ister.
*Jüri üyeleri,
görüşlerini rapor halinde ilgili birime gönderir.
*Birim, kazanan
adayın atanması için Yönetim Kurulu Kararı ekinde ilgiliye ait dosyaların
asıllarını Rektörlüğe gönderir.
*Rektörlükçe
uygun görülürse atama kararnamesi çıkartılarak ilgili birime gönderir.
*Birim, ilgiliye
tebliğ ederek göreve başlatır.
n)-
Öğretim Görevlisi Ataması:
2547
S.K./Madde 31 - (Değişik madde: 17/08/1983 - 2880/14 md.)
Öğretim
görevlileri; üniversitelerde ve bağlı birimlerinde bu Kanun uyarınca atanmış
öğretim üyesi bulunmayan dersler veya herhangi bir dersin özel bilgi ve
uzmanlık isteyen konularının eğitim - öğretim ve uygulamaları için, kendi
uzmanlık alanlarındaki çalışma ve eserleri ile tanınmış kişiler, süreli veya
ders saati ücreti ile görevlendirilebilirler. Öğretim görevlileri, ilgili
yönetim kurullarının görüşleri alınarak fakültelerde dekanların, rektörlüğe
bağlı bölümlerde bölüm başkanlarının önerileri üzerine ve rektörün onayı ile
öğretim üyesi, öğretim üye yardımcısı ve öğretim görevlisi kadrolarına
atanabilirler veya kadro şartı aranmaksızın ders saati ücreti veya
sözleşmeli olarak istihdam edilebilirler. Öğretim üyesi kadrolarına öğretim
görevlileri en çok iki yıl süre ile atanabilirler; bu süre sonunda işgal
ettikleri kadroya başvuran öğretim üyesi bulunmadığı ve görevlerine devamda
yarar görüldüğü takdirde aynı usulle yeniden atanabilirler. Atanma süresi
sonunda görevleri kendiliğinden sona erer. Bunların yeniden atanmaları
mümkündür. Bu takdirde ilk atama usulü uygulanır. Konservatuvarlar ile meslek
yüksekokullarına gerektiğinde sürekli olarak öğretim görevlisi atanabilir.
Öğretim Üyesi dışındaki öğretim elemanı kadrolarına
naklen veya açıktan yapılacak atamalarda uygulanacak merkezi sınav ile giriş
sınavlarına ilişkin usul ve esaslar hakkında yönetmelik gereğince başvurma
şartları aşağıya çıkartılmıştır.
*Bölümler için ihtiyaç duyulan
branşlarda öğretim görevlisi alımı için önce birim tarafından Yönetim Kurulu
Kararı ekinde “Öğretim Elemanı Kadro Talep Formu” doldurularak Personel Dairesi
Başkanlığına gönderilir.
*Rektörlük, kendilerine ulaşan kadro
taleplerini en geç bir ay içinde Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına bildirir.
*Kullanma izni verilen kadrolar
Yükseköğretim Kurulunun internet adresinde yayınlanmak üzere Rektörlükçe
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir.
*İlan metninde; adaylarda bu yönetmelik
kapsamında belirlenen şartlar, son başvuru tarihi, ön değerlendirme
sonuçlarının ilan tarihi, giriş sınavı tarihi ve sonuçlarının açıklanacağı
günleri içeren sınav takvimi de belirtilir.
*Son başvuru tarihi ilan tarihinden
itibaren 15 günden az olarak belirlenemez.
*Müracaatlar genellikle ilgili birimlere
şahsen veya posta yoluyla yapılır.
Merkezi
Sınav:
Akademik personel ve lisansüstü eğitim
sınavına en az lisans mezunu olanlar ile denklik belgesi almış olmak kaydıyla
yurt dışında lisans öğrenimini tamamlamış olanlar müracaat edebilirler.
Alanlarındaki puan türünden yüz üzerinden yetmiş puan alanlar sınavda başarılı
sayılırlar. (ALES) Bu sınavın sonuçları yapıldığı tarihten itibaren üç yıl
süreyle geçerlidir.
Genel
Şartlar:
a) 657 sayılı kanunun 48. Maddesinde
belirtilen şartları taşımak.
b) ALES’ den en az 70, Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit
Sınavından (KPDS) veya, Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavından (ÜDS)
en az 50 puan veya eşdeğerliliği Yükseköğretim kurulunca kabul edilen bir
sınavdan bu puan muadili bir puan almış olmak.
Özel
Şartlar:
a)Lisans düzeyinde eğitim yapılan
birimlere (rektörlüğe bağlı bölümler dahil) başvuracak öğretim görevlisi
adaylarında en az yüksek lisans mezunu veya lisans mezunu olmak şartıyla en az
alanında 10 yıl tecrübeli olmak.
b)Güzel Sanatlar Fakülteleri, Eğitim
Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Konservatuarlar ile ön lisans
düzeyinde eğitim yapılan birimlere başvuracak öğretim görevlisi adaylarında en
az lisans mezunu olmak ve belgelendirmek kaydıyla alanları ile ilgili 2 yıl
tecrübeli olmak.
Giriş Sınavı Jürisinin Belirlenmesi.
İlgili yönetim kurulunca, üç asıl bir yedek üyeden oluşan Jüri Üyeleri
oluşturulur. Önerilen üyelerin, atama yapılacak öğretim elemanı kadro unvanının
gerektirdiği görev alanı ile ilgili olması esastır.
Jüri, üyeleri arasından birini raportör olarak belirler.
Ön değerlendirme
Sınav jürisi; müracaat eden adaylar arasından ilan
edilen kadro sayısının dört katına kadar adayı, ALES puanının %60’ını (merkezi
sınavdan muaf olan adayların son iki yıla ait ALES notunun bulunmaması halinde,
ALES puanı 70 olarak kabul edilir) ve yabancı dil puanının %40’ını; meslek
yüksekokullarına müracaatlarda ise ALES puanının %70’ini ve lisans mezuniyet
notunun %30’unu dikkate alarak belirler ve kurumun web sitesinde ilan eder. Bu
sıralamaya göre son sırada aynı puana sahip birden fazla adayın olması halinde,
bu kişilerin tamamı sınava çağrılır. Başvuru sayısının ilan edilen kadronun
dört katından az olması halinde, adayların tamamı giriş sınavına alınır.
Giriş sınavları:
Giriş sınavları bu Yönetmelikte belirtilen jüri tarafından yazılı olarak
yapılır. Sınavda adayın mesleki ifade becerisi, analitik düşünme ve akademik
yeteneği, genel kültür düzeyi ve başvurduğu alanla ilgili beceri ve ilgi düzeyi
değerlendirilir.
Raportör olarak belirlenen üye, giriş sınavının soru ve cevaplarını tutanak
altına alır.
Değerlendirme
Sınav jürisi değerlendirmesinde; ALES notunun %30’unu (merkezi sınavdan muaf
tutulacak adayların değerlendirilmesinde; son iki yıla ait merkezi sınav
notunun bulunmaması halinde ALES puanı 70 olarak kabul edilir), lisans
mezuniyet notunun %30’unu, yabancı dil puanının %10’unu ve giriş sınavı notunun
%30’unu; meslek yüksekokullarında ise ALES notunun %35’ini (merkezi sınavdan
muaf tutulacak adayların değerlendirilmesinde; son iki yıla ait merkezi sınav
notunun bulunmaması halinde ALES puanı 70 olarak kabul edilir), lisans
mezuniyet notunun %30’unu ve giriş sınavı notunun %35’ini hesaplayarak ilan
edilen kadro sayısı kadar adayı başarı sırasına göre belirler.
Sınavlarda başarılı olanların atanması
Sınavlarda başarılı olan adaylar, başarı puanları esas alınarak ilan edilir.
İlan edilen kadro sayısını geçmemek şartıyla yedek aday da ilan edilebilir.
Atamalar yürürlükteki mevzuata göre yapılır.
o)- Araştırma
Görevlisi Ataması:
Araştırma Görevlisi Olabilmek İçin Gerekli Şartlar.
1)
En az dört yıllık öğretim yapan bir
Fakülteden mezun olmak,
2)
Öğrenciliği sırasında uyarma dışında
disiplin cezası almamış olmak,
3) Lisans bitirme genel not ortalaması yüz tam not üzerinden en az 70
(4 üzerinden en az 2.50) veya Yüksek
Lisans bitirme genel not ortalaması yüz tam not üzerinden en az 88 (4 üzerinden
en az 3.50) olmak,
4) Atanacağı bölüm veya anabilim dalında, Lisansüstü bir programa kayıtlı
olmak; henüz kayıtlı değilse en çok bir yıl içinde böyle bir programa kayıt
olmak, olamadığı takdirde ve ayrıca
Lisansüstü eğitimleri sırasında her ne olursa olsun öğrencilikleri sona
erenlerin ve atandığı bölüm veya anabilim dalı
dışında bir lisansüstü programa geçiş yapanların kalan süreleri dikkate alınmaksızın
sözleşmelerinin üniversite tarafından tek taraflı olarak feshedileceği koşulunu
kabul etmek.
5) 35 Yaşından gün almamış olmak.
Adaylar
biçimi (yazılı/sözlü), türü ve içeriği Bölüm Kurullarınca belirlenen bir
değerlendirme sınavına tabi tutulurlar.
p)-
Öğretim Elemanlarının Faaliyet Raporları:
Her öğretim elemanı, o eğitim-öğretim
yılındaki bilimsel araştırmalarının, yayınlarının ve verdiği derslerle
yönettiği seminerlerin ve uygulamaların listesini ve kongre tebliğlerinin birer
örneğini bir rapor halinde bağlı bulunduğu birimin yöneticisinin aracılığıyla
rektörlüğe sunar.
r)- Birim Faaliyet Raporlarının Gönderilmesi:
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve
Kontrol Kanunu’ nun 41. Maddesine dayanılarak yürürlüğe giren, Kamu
İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik gereğince
hazırlanan Birim Faaliyet Raporu (Bir önceki yıla ait), hazırlanarak Şubat
ayında Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı’ na gönderilir.
s)-Mal
Bildirimi:
Kimlerin ve ne şekilde mal bildiriminde
bulunacağı, Mal Bildirim Kanunu ve Mal Bildirim Yönetmeliğinde açıklanmıştır.
Buna göre kamu personeli;
*Atandığında göreve başlama evrakları
ile birlikte,
*Görevi sona erenler ayrılma tarihini izleyen bir ay
içinde,
*Eşleri, velayeti altındaki
çocukları ve kendilerinin şahsi mal varlıklarında önemli bir değişiklik
olduğunda değişikliği izleyen bir ay
içinde,
*Sonu (0) ve (5) ile biten yılların en geç Şubat ayı
sonuna kadar bildirimlerini yenilemek zorundadırlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mali İşler, Personel İşleri, İzinler, Öğrenci
İşleri, Evrak Kayıt, Kütüphane Hizmetleri, Taşınır Mal Kayıt Kontrol İşleri
Mali İşler :
Madde 7) Birimimiz Mali İşlerin görev ve sorumlulukları genel
olarak şöyle sıralanabilir.
·
Akademik
personelin ek ders işlemlerini ve ödemelerini yapar.
·
Personelin yurt
içi ve yurt dışı geçici görev yollukları ile sürekli görev yolluklarını için
gerekli işlemleri hazırlar.
·
Yüksekokul bütçe
hazırlıklarını yapar.
·
Yüksekokulun
ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetlerin satın alınması için gerekli çalışmaları
yapar.
·
Personel giysi
yardımı evraklarını hazırlar.
·
Akademik
personelin maaş ve terfi cetvellerini hazırlar.
·
İdari personelin
maaş, terfi, fazla mesailerini ve ödeme evraklarını hazırlar.
·
Elektrik, su,
telefon, doğalgaz vb faturaların ödeme hazırlığını yapar.
·
Akademik ve idari
personelle ilgili özlük, terfi, kesinti ve her türlü yazışma işlemlerini yapar.
·
Mevcut
potansiyelin tümünü kullanarak İç Kontrol Standartları Eylem Planı amaçlarına
ulaşmaya çalışmak.
·
İç Kontrol
Standartları Eylem Planı uygulama alanında belirtilen faaliyetleri yerine
getirmek.
·
Yüksekokul
Sekreteri tarafından verilen diğer görevleri yapar.Hizmetli görev bakımından
Meslek Yüksekokulu Sekreterine karşı
sorumludur.
Ödeme ve Satın alma işleri aşağıdaki gibidir
A-Maaş Ödemeleri.
·
Rektörlükçe gönderilen terfiler işlenir.
·
Aylık Matrahlar (Ek ders vs. gibi) eklenir.
·
Özel sigorta ve bireysel emeklilikler işlenir.
·
Varsa kesintilerin girilir.
·
Varsa Rapor gün sayıları girilir.
·
Yukarıdaki işlemler, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığındaki ana
bilgisayarda her ayın ilk haftasında güncellenir.
·
Mali işlerimizin bilgisayarından, Maliye Bakanlığına ait Kamu
Hesapları Bilgi Sistemi (KBS)’ne şifre ile girilip Bordro incelemesi yapılır.
·
Hata olmadığı kontrol edildikten sonra Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığınca
maaş onaylaması yaptırılır.
·
Birimimiz Mali İşlerince, KBS' ye girilerek ödemeyle ilgili tüm
dokümanlar alınarak Gerçekleştirme Görevlisi ve Harcama Yetkililerine
imzalattırılıp Rektörlüğün ilgili birimine teslim edilir.
B- Doğum Yardımı Ödeneği:
657 S.K/Madde 207
- (Değişik fıkra: 20/06/1984 - KHK 241/11 md.) Devlet memurlarından çocuğu
dünyaya gelenlere 2500 gösterge rakamının aylık katsayısı ile çarpılması sonucu
elde edilecek miktarda doğum yardımı ödeneği verilir.
(Değişik fıkra: 20/06/1984 - KHK 241/11 md.)
Ana ve babanın her ikisi de Devlet memuru iseler ödenek yalnız babaya verilir.
Eşlerden birine iş akdi veya toplu sözleşme gereği yapılan doğum yardımı
ödeneği daha yüksek ise, memur olan eşe ayrıca doğum yardımı ödeneği ödenmez,
daha düşük ise yalnız aradaki fark ödenir.
Mahkemelerce
verilen ayrılık süresi içinde doğan çocuklar için bu yardım anaya verilir.
Doğum yardımı Ödeneği hiç bir vergi ve
kesintiye tabi tutulmaksızın ve ödeme emri aranmaksızın saymanlarca derhal
ödenir. Bu yardım borç için haczedilemez.
C- Ölüm Yardımı Ödeneği:
657 S.K/Madde 208
- (Değişik fıkra: 06/07/1995-KHK-562/4 md.) Devlet memurlarından: memur
olmayan eşi ile (Mülga ibare: 25/02/2011 tarihli Mükerrer Resmi Gazete -
6111/117 md.) (...) aile yardımı ödeneğine müstehak çocuğu ölenlere;
*En yüksek Devlet
memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarında,
En Yük.Dev.Mem.Göst. X Bugünkü
M.Katsayısı = Ölüm Yard.
*Memurun ölümü halinde sağlığında
bildiri ile gösterdiği kimseye, eğer bildiri vermemiş ise eşine ve çocuklarına,
bunlar yoksa ana ve babasına, bunlar da yoksa kardeşlerine en yüksek Devlet
memuru aylığının (ek gösterge dahil) iki katı tutarında tutarında, ölüm yardımı ödeneği verilir.
En Yü.D.Me.Göst. X Maaş.Katsayısı = Ölüm
Yard.
*Ölüm yardımı
ödeneği, hiçbir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın ve ödeme emri
aranmaksızın saymanlarca derhal ödenir. Bu yardım borç için haciz edilemez.
D- Satın
alma İşlemleri.
Meslek Yüksekokulumuza ayrılan bütçe ödenek
durumumuza göre birimimizce; Kamu İhale Kanunu'nun 22/d (Doğrudan Temin) bendi
gereğince alım yapılmaktadır. Daha yüksek bütçeli alımlar ise İdari mali İşler
Daire Başkanlığı tarafından gerçekleştirilmektedir.
1- En az üç firmaya
teklif verilir.
2- Gerektiğinde Teknik
Şartname tekliflere eklenir.
3- Verilen teklifler
geldikten sonra Yaklaşık Maliyet çıkartılır.
4- İhale Onay Belgesi
düzenlenir.
5- Piyasa Fiyat Araştırma
Tutanağı hazırlanarak malzemenin alınacağı firman belirlenir.
6- Firmaca getirilen
malzemenin Muayene Komisyonunun onayına sunulur.
7- Muayene Komisyonunca
onaylanan malzemenin faturası kestirilerek satınalma birimine teslim edilir.
8- Alınan malzemenin
cinsine göre Taşınır İşlem Fişi kesilerek malzeme depoya alınır.
9- Satın alma birimimizce
ödeme evrakları hazırlanarak ilgililerin imzasına sunulur ve imza sonunda
Rektörlüğün ilgili birimine teslim edilir.
10- İşlem tamamlanmış
olur.
E- Yolluklar:
Yurt İçi-Yurt Dışı yolluksuz yevmiyesiz
görevlendirme.
2547
Sayılı Kanunun 39. Maddesinin birinci paragrafında; Öğretim
elemanlarının kurumlarından yolluk almaksızın yurt içinde ve dışında
kongre, konferans, seminer ve benzeri bilimsel toplantılarla, bilim ve
meslekleri ile ilgili diğer toplantılara katılmalarına, araştırma ve inceleme
gezileri yapmalarına, araştırma ve incelemenin gerektirdiği yerde
bulunmalarına, bir haftaya kadar dekan, enstitü ve yüksekokul müdürleri, onbeş
güne kadar rektörler izin verebilirler denilmektedir.
Yurt İçi-Yurt Dışı yolluklu -
yevmiyeli görevlendirme.
2547
Sayılı Kanunun 39.Maddesinin ikinci paragrafında; Bu şekilde
onbeş günü aşan veya yolluk verilmesini gerektiren veya araştırma ve
incelemenin gerektirdiği masrafların üniversite ile buna bağlı birimlerin
bütçesinden veya döner sermaye gelirlerinden ödenmesi icabeden durumlarda,
ilgili yönetim kurulunun kararı ve rektörün onayı gereklidir.
1-Yurtiçi
Geçici Görev Yolluğu.
a) Akademik personel kongre, sempozyum,
seminer vb. akademik çalışmalara yolluklu ve yevmiyeli katılabilmek için idareye
dilekçe ile başvurur.
b) Talebin Yönetim Kurulunda görüşülmesi, uygun
görülmesi halinde onay için (2547 sayılı Kanunun 39. Madde) Rektörlük Makamına
sunulur.
c) Rektörlük makamından gelen onay ilgiliye
tebliğ edilir.
d) Etkinlik dönüşünde katılım belgesi,
konaklama faturası, katılım ücreti faturasını vb. evraklar birimin mali
işlerine teslim edilir.
e) Mali işler birimi tarafından;
- Geçici görev yolluğu bildirimi hazırlanır.
- Varsa; katıldığına dair belge vb. evraklar
eklenir.
- Harcama talimatı düzenlenir.
- Ödeme emri kesilerek imza için ilgililerin
onayına sunulur.
f) İdari personelin görevlendirilmesi için
Müdürlük Makamının onayı yeterlidir.
2-Yurtdışı Geçici Görev Yolluğu.
Yurtdışı
Geçici Görevlendirme işlemleri, Yurtiçi Geçici Görevlendirme
işlemlerinde olduğu gibidir. Sadece yevmiye ve konaklama ücretleri, Yurtdışı
Gündeliklerine dair Bakanlar Kurulunun kararına göre belirlenen miktarlara göre
ödenir.
3- Yurt İçi Sürekli Görev Yolluğu.
a) Emekliye ayrılan
personele; 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 1.maddesinde yer alan
gösterge rakamının maaş katsayısı ile çarpımı sonucunda bulunan miktar kadar
bir defaya mahsus olarak ödenir.
b) Çalışan Personele, yurtiçi daimi görev
yerlerinin değiştirilmesi halinde ödenecek Yurt İçi Sürekli Görev Yolluğu aşağıdaki
gibidir.
- Kendisi için yurt içi gündeliğinin 20 Katı.
- Harcıraha müstahak aile fertlerinin her biri
için yurtiçi gündeliğinin 10 katı (bu miktar yurtiçi gündeliğinin 40 katını
aşamaz).
- Her kilometre veya deniz mili başına, yalnız kendisi için yurtiçi
gündeliğinin % 5 ' i olarak hesaplanır.
F- Ek Ders Ücretleri.
1) Her Eğitim-Öğretim dönemi başında, Kadrolu
ve 2547 Sayılı Kanunun 31. ve 40/a maddeleri gereğince görevlendirilecek
Öğretim Elemanlarının hangi dersleri yürüteceklerine dair ders programları
hazırlanmasının takiben, Yüksekokul Yönetim Kurulu kararı ekinde onay için
Rektörlük makamına sunulur.
2) Onaydan geldikten sonra Meslek Yüksekokul
Kurul Kararıyla öğretim elemanlarına ders dağılımı gerçekleştirilir.
Ek ders ücreti, aşağıdaki esaslar doğrultusunda
ödenir. (2914 S.K.11.Maddesi)
a) Haftalık okutulması
mecburi ders yükü saati dışında haftada en çok 20 saate kadar, ikinci öğretimde
ise en çok 10 saate kadar ek ders ücreti ödenir.
b) Ara sınavlar için,
öğrenci sayısı göz önünde bulundurularak tespit edilecek ders yükü 5 saati,
diğer faaliyetler için belirlenecek ders yükü ise 1 saati geçemez.
c) Dersi veren öğretim elemanına, her ders
için ayrı ayrı olmak üzere yarıyıl ve yıl sonu dönemlerinde her 50 öğrenci için
300 gösterge rakamının, aylık katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda sınav
ücreti ödenir. (Final ücreti) 500 öğrenciden fazlası dikkate alınmaz.
d) Ara sınavlar ve Bütünleme sınavları için
sınav ücreti ödenmez.
e) Ek ders ücreti, aşağıdaki göstergelerin
aylık katsayı ile çarpımından oluşur.
2547
Sayılı Kanun'un 36. maddesi gereğince;
f) Öğretim üyesi, kadrosunun bulunduğu
yükseköğretim birimi ile sınırlı olmaksızın ve ihtiyaç bulunması halinde
görevli olduğu üniversitede haftada asgari 10
saat ders vermekle yükümlüdür.
g) Öğretim görevlisi ve okutmanlar ise,
haftada asgari 12 saat ders vermekle
yükümlüdür.
h) Rektör, rektör yardımcısı, dekan, enstitü
ve yüksekokul müdürlerinin ders verme yükümlülüğü yoktur.
ı) Başhekimler, dekan yardımcıları, enstitü ve
yüksekokul müdür yardımcıları ve bölüm başkanları, bu madde hükümlerine göre
haftada asgari 5 saat ders vermekle
yükümlüdür.
Öğrenci İşleri Bürosu:
Madde 8) Meslek Yüksekokulumuzda
eğitim- öğretim gören öğrenciler ile ilgili dosyalama ve evrak işlemleri,
öğrenci işleri bürosu tarafından yerine getirilmektedir.
Görevleri:
* Üniversitemize kayıt hakkı
kazanan öğrencilerin kayıtlarını yapmak, dosyalarını oluşturmak, mezuniyet veya
ayrılış tarihine kadarki süreçlerinde onlara yardımcı olmak.
* Mezun veya ayrılan
öğrencilerin dosyalarını arşivde muhafaza etmek.
* Öğrencilerin muafiyet, geçici
mezuniyet belgesi ile kayıt yaptıran öğrencilerin lise diplomalarının mezun
oldukları liselerinden istenmesi, kayıt dondurma işlemlerinin takibi.
* Eğitim-öğretim dönemleri başlamadan öğrencilerin alacakları derslerin bölüm
sekreterleri tarafından alınacakların aktif, alınmayacakların pasif
işlemlerinin yapılıp yapılmadığını kontrol etmek.
* Çift anadal, yandal, Üniversite içi ve Üniversite dışı yatay geçiş,
uluslararası öğrenci, özel öğrenci, erasmus, yüksek lisans ve doktora
koşullarımızı, kontenjanlarımızı ve başvuru şartlarını derlemek ve zamanında
duyurularını yapmak, müracaat edenlerin belirtilen şartlarımıza uygunluğunu
kontrol etmek, şartları uygun olanların durumlarının görüşülmesi için ilgili
yönetim kurullarına sevkini yapmak. Üniversitemize gelmeleri uygun görülen asil
ve yedek öğrencileri web sayfamızda ilan edip, kayıtlarını yaparak mezuniyete
kadarki süreçlerinde yardımcı olmak. Mezun veya ayrılanların dosyalarını
arşivde muhafaza etmek.
*Öğrenci belgesi, öğrenci kimliği, askerlik erteleme belgesi, mezuniyet
belgesi, diploma belgesi düzenlemek.
* Öğrenci işleri ile ilgili her türlü yazışma ve dosyalama yapmak.
* Öğrenci özlük ve not işlerinin sağlıklı tutulmasını ve saklanmasını sağlamak.
* Üniversitemizin akademik ve idari birimler ile diğer kurum ve kuruluşların
ihtiyaç duydukları her türlü istatistikî bilgilerin takibini, düzenlenmesini ve
ilgili yerlere ulaştırılmasını sağlamak.
* Çeşitli kurumlardan gelen burslarla ilgili duyuruları yapmak, bu burslar için
şartları uygun olanların istemiş oldukları belgeleri hazırlamak.
* Mecburi staj yükümlülüğü bulunan öğrencilerin stajlarla ilgili tüm işlemleri
yapmak.
* Öğrencilere ait başarı burslarını ve başarı oranlarını tespit etmek.
* Hizmet faaliyetlerinin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için
insan ve malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun, en verimli şekilde
kullanılmasını sağlamak.
* Amirlerin vereceği sözlü ve yazılı diğer işleri yapmak.
Personel İşleri:
Madde 9) Yüksekokulumuzda
görevli akademik ve idari personelin özlük işleri ile ilgili bütün iş ve
işlemler personel işleri bürosunca
yapılmaktadır.
Görevleri:
*Meslek Yüksekokulda görevli
personelin özlük işlemlerini zamanında, düzenli olarak ve giz1i1ik içerisinde
yapmak.
*Yüksekokulda görev yapan
akademik ve idari personelin her biri için özlük dosyası hazırlamak.
*Akademik ve idari
personelin kanunlara göre atama, terfi, kadro tahsisi, kademe ve derece
İlerlemelerini takip ederek, Rektörlük Makamından gelen onayların birer
örneğini ilgililere ve Muhasebe Birimine vermek, aslını dosyalamak.
* Akademik ve idari
personelin izin takibini yapmak, izinlerini hazırlanacak kartlara işlemek, izin
formlarını düzenlemek, kul1anılan izinleri düzenli olarak kayıtlardan düşmek.
* Gerekli genelge ve duyuruları personele duyurmak,
* Personel kimlik kartlarını ile ilgili Personel Daire
Başkanlığıyla yazışmaları yapmak.
* Yüksekokulumuza alınacak Akademik personel müracaat
dosyalarını almak, sınav tutanaklarını ve evraklarını düzenlemek, sınavlarını
takip etmek ve sonuçlarının ilan edilmesini sağlamak, Sınavlarda başarılı olan1ara
gerek1i tebligatları yapmak, müracaat ve sınav evraklarını bir dosya halinde
Yüksekokul Yönetim Kuruluna sunmak, kuruldan çıkacak karara göre atama
teklifleri ile ilgili yazışmaları yapmak.
* Akademik personelin görev sürelerinin uzatma işlemlerini
takip edip sonuçlandırmak.
* Akademik ve idari personelin her türlü soruşturma
dosyalarını hazırlamak, yazışmalarını yapmak
* Akademik ve idari personel ile ilgili istenilen her
türlü istatistikleri tutmak ve ilgi1i birimlere bildirmek.
* Her yarıyıl başında Yüksekokulumuzda ders verecek öğretim
elemanlarının 2547 Sayılı Kanunun 40/a ve 31. Maddelerine göre görevlendirilme
işlemlerini takip etmek.
* 2547 Sayılı Kanunun 36, 38 ve 40/b maddelerine göre
yapılacak görevlendirme yazışmalarını yapmak ve sürelerini takip etmek.
*Yurt içi ve yurtdışında görevli bulunan akademik personelin görev sürelerinin
takibini ve yazışmalarını yapmak.
* Aylık Memur Devam İzlenimi dosyasını hazırlamak ve
takibini yapmak.
* Rapor alan akademik ve idari personelin raporlarını
düzenli olarak Muhasebe Birimine bildirmek.
*Akademik ve İdari personel hakkındaki Yüksekokul
Kurulu ve Yönetim Kurulu kararlarını yazmak ve uygulamalarını takip etmek.
* Akademik ve idari personelin özlük hakları ile ilgili
sorularını cevaplamak, problemlerinin çözülmesine yardımcı olmak.
* Akademik ve idari personel ile ilgili her türlü
yazışmalarını yapmak ve dosyalamak
İZİNLER
Yüksekokulumuzda
izinler, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’ nun ilgili maddeleri doğrultusunda
kullandırılmaktadır.
YILLIK İZİN:
Madde 102 - (Değişik madde: 31/07/1970 - 1327/46 md.)
Devlet memurlarının yıllık izin süresi, hizmeti 1 yıldan on yıla kadar (On
yıl dahil) olanlar için yirmi gün, hizmeti on yıldan fazla olanlar için 30
gündür. Zorunlu hallerde bu sürelere gidiş ve dönüş için en çok ikişer gün
eklenebilir.
YILLIK İZİNLERİN KULLANILIŞI:
Madde 103 - Yıllık izinler, amirin uygun bulacağı zamanlarda, toptan veya ihtiyaca
göre kısım kısım kullanılabilir. Birbirini izleyen iki yılın izni bir arada
verilebilir. (Değişik cümle: 06/07/1995 - KHK - 562/2 md.) Cari yıl ile bir
önceki yıl hariç, önceki yıllara ait kullanılmayan izin hakları düşer.
Öğretmenler yaz tatili ile dinlenme tatillerinde izinli sayılırlar.
Bunlara, hastalık ve diğer mazeret izinleri dışında, ayrıca yıllık izin
verilmez.
Hizmetleri sırasında radyoaktif ışınlarla çalışan personele, her yıl yıllık
izinlerine ilaveten bir aylık sağlık izni verilir.
MAZERET İZNİ:
Madde 104- (Yeniden düzenlenen madde: 25/02/2011 tarihli Mükerrer Resmi Gazete -
6111/106 md.)
A) Kadın memura; doğumdan önce sekiz, doğumdan sonra sekiz hafta olmak
üzere toplam onaltı hafta süreyle analık izni verilir. Çoğul gebelik durumunda,
doğum öncesi sekiz haftalık analık izni süresine iki hafta eklenir. Ancak
beklenen doğum tarihinden sekiz hafta öncesine kadar sağlık durumunun çalışmaya
uygun olduğunu tabip raporuyla belgeleyen kadın memur, isteği hâlinde doğumdan
önceki üç haftaya kadar kurumunda çalışabilir. Bu durumda, doğum öncesinde bu
rapora dayanarak fiilen çalıştığı süreler doğum sonrası analık izni süresine
eklenir. Doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle, doğum öncesi analık izninin
kullanılamayan bölümü de doğum sonrası analık izni süresine ilave edilir.
Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanılırken annenin ölümü hâlinde, isteği
üzerine memur olan babaya anne için öngörülen süre kadar izin verilir.
B) Memura, eşinin doğum yapması hâlinde, isteği üzerine on gün babalık
izni; kendisinin veya çocuğunun evlenmesi ya da eşinin, çocuğunun, kendisinin
veya eşinin ana, baba ve kardeşinin ölümü hâllerinde isteği üzerine yedi gün izin verilir.
C) (A) ve (B) fıkralarında belirtilen hâller dışında, merkezde atamaya
yetkili amir, ilde vali, ilçede kaymakam ve yurt dışında diplomatik misyon şefi
tarafından, birim amirinin muvafakati ile bir yıl içinde toptan veya bölümler
hâlinde, mazeretleri sebebiyle memurlara on gün izin verilebilir. Zaruret hâlinde
öğretmenler hariç olmak üzere, aynı usûlle on gün daha mazeret izni verilebilir. Bu takdirde,
ikinci kez verilen bu izin, yıllık izinden düşülür.
D) Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için doğum sonrası analık izni
süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç saat, ikinci altı
ayda günde birbuçuk saat süt izni verilir. Süt izninin hangi saatler arasında
ve günde kaç kez kullanılacağı hususunda, kadın memurun tercihi esastır.
E) Yıllık izin ve mazeret izinleri sırasında malî haklar ile sosyal
yardımlara dokunulmaz
HASTALIK VE REFAKAT İZNİ:
Madde 105-(Yeniden
düzenlenen madde: 25/02/2011 tarihli Mükerrer Resmi Gazete - 6111/107 md.)
Memura, aylık ve özlük hakları korunarak, verilecek raporda gösterilecek
lüzum üzerine, kanser, verem ve akıl hastalığı gibi uzun süreli bir tedaviye
ihtiyaç gösteren hastalığı hâlinde onsekiz aya kadar, diğer hastalık hâllerinde
ise oniki aya kadar izin verilir.
Memurun, hastalığı sebebiyle yataklı tedavi kurumunda yatarak gördüğü
tedavi süreleri, hastalık iznine ait sürenin hesabında dikkate alınır.
Bu maddede yazılı azamî süreler kadar izin verilen memurun, bu iznin
sonunda işe başlayabilmesi için, iyileştiğine dair raporu (yurt dışındaki
memurlar için mahallî usûle göre verilecek raporu) ibraz etmesi zorunludur.
İzin süresinin sonunda, hastalığının devam ettiği resmî sağlık kurulu raporu
ile tespit edilen memurun izni, birinci fıkrada belirtilen süreler kadar
uzatılır, bu sürenin sonunda da iyileşemeyen memur hakkında emeklilik hükümleri
uygulanır.
Bunlardan gerekli sağlık şartlarını yeniden kazandıkları resmî sağlık
kurullarınca tespit edilen ve emeklilik hakkını elde etmemiş olanlar, yeniden
memuriyete dönmek istemeleri hâlinde, niteliklerine uygun kadrolara öncelikle
atanırlar.
Görevi sırasında veya görevinden dolayı bir kazaya veya saldırıya uğrayan
veya bir meslek hastalığına tutulan memur, iyileşinceye kadar izinli sayılır.
Hastalık raporlarının hangi hallerde, hangi hekimler veya sağlık kurulları
tarafından verileceği ve süreleri ile bu konuya ilişkin diğer hususlar, Sağlık,
Maliye ve Dışişleri Bakanlıkları ile Sosyal Güvenlik Kurumunun görüşleri
alınarak Devlet Personel Başkanlığınca hazırlanacak bir yönetmelikle
belirlenir.
Ayrıca, memurun bakmakla yükümlü olduğu veya memur refakat etmediği
takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden
birinin ağır bir kaza geçirmesi veya tedavisi uzun süren bir hastalığının
bulunması hâllerinde, bu hâllerin sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi
şartıyla, aylık ve özlük hakları korunarak, üç aya kadar izin verilir. Gerektiğinde
bu süre bir katına kadar uzatılır.”
AYLIKSIZ İZİN:
Madde 108- (Yeniden
düzenlenen madde: 25/02/2011 tarihli Mükerrer Resmi Gazete - 6111/108 md.)
A) Memura, 105 inci maddenin son fıkrası uyarınca verilen iznin bitiminden
itibaren, sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi şartıyla, istekleri üzerine
onsekiz aya kadar aylıksız izin verilebilir.
B) Doğum yapan memura, 104 üncü madde uyarınca verilen doğum sonrası analık
izni süresinin bitiminden; eşi doğum yapan memura ise, doğum tarihinden
itibaren istekleri üzerine yirmidört aya kadar aylıksız izin verilir.
C) Üç yaşını doldurmamış bir çocuğu eşiyle birlikte veya münferit olarak
evlat edinen memurlar ile memur olmayan eşin münferit olarak evlat edinmesi
hâlinde memur olan eşlerine, çocuğun ana ve babasının rızasının kesinleştiği
tarihten veya vesayet dairelerinin izin verme tarihinden itibaren, istekleri
üzerine yirmidört aya kadar aylıksız izin verilir. Evlat edinen her iki eşin
memur olması durumunda bu süre, eşlerin talebi üzerine yirmidört aylık süreyi
geçmeyecek şekilde, birbirini izleyen iki bölüm hâlinde eşlere
kullandırılabilir.
D) Özel burs sağlayan ve bu burstan istifade etmesi için kendilerine
aylıksız izin verilenler de dâhil olmak üzere burslu olarak ya da bütçe
imkânlarıyla yetiştirilmek üzere yurtdışına gönderilen veya sürekli görevle
yurtiçine ya da yurtdışına atanan veya en az altı ay süreyle yurtdışında geçici
olarak görevlendirilen memurlar veya diğer personel kanunlarına tâbi olanlar
ile yurtdışına kamu kurumlarınca gönderilmiş olan öğrencilerin memur olan
eşleri ile 77 nci maddeye göre izin verilenlerin memur olan eşlerine görev veya
öğrenim süresi içinde aylıksız izin verilebilir.
E) Memura, yıllık izinde esas alınan süreler itibarıyla beş hizmet yılını
tamamlamış olması ve isteği hâlinde memuriyeti boyunca ve en fazla iki defada
kullanılmak üzere, toplam bir yıla kadar aylıksız izin verilebilir. Ancak,
sıkıyönetim, olağanüstü hâl veya genel hayata müessir afet hâli ilan edilen
bölgelere 72 nci madde gereğince belli bir süre görev yapmak üzere zorunlu
olarak sürekli görevle atananlar hakkında bu bölgelerdeki görev süreleri içinde
bu fıkra hükmü uygulanmaz.
F) Aylıksız izin süresinin bitiminden önce mazereti gerektiren sebebin
ortadan kalkması hâlinde, on gün içinde göreve dönülmesi zorunludur. Aylıksız
izin süresinin bitiminde veya mazeret sebebinin kalkmasını izleyen on gün
içinde görevine dönmeyenler, memuriyetten çekilmiş sayılır.
G) Muvazzaf askerliğe ayrılan memurlar askerlik süresince görev yeri saklı
kalarak aylıksız izinli sayılır.
İzinlerin Kullanılması
ile İlgili İşlemler :
*İlgili personel, personel işlerinden izin formunu alır.
*Akademik personel formu doldurarak önce kendi bölüm başkanına, uygun
olduğuna dair imzalatır.
*İdari personel formu doldurarak Yüksekokul Sekreterine, uygun olduğuna
dair imzalatır.
*Olur için Müdürlük makamına sunulur.
*Müdürlük makamınca onaylanan izin formu evrak kayıt ta kaydedilip personel
işlerine gönderilir.
*İki suret olarak düzenlenen bu izin formlarından birisi, imza karşılığı
ilgiliye verilir.
*Bir sureti ilgilinin dosyasına konulur.
*Hastalık halinde ilgili sağlık kuruluşlarından alınan rapor, dilekçe
ekinde idareye verilir.
*Evrak kaydedilerek ilgilinin dosyasına konulur.
*İşlem tamamlanmıştır.
Evrak Kayıt İşleri:
Madde 10) Meslek
Yüksekokulumuza gelen ve giden resmi evraklar evrak kayıt bürosunda
yapılmaktadır.
*Birimimiz evrak kayıt işleri, Gelen ve Giden evrak olmak üzere iki
şekilde yapılmaktadır.
*Bu işlere bakan
memur, amirlerin vereceği yazılı ve sözlü diğer işleri de yapmak zorundadır.
*Bağlı olduğu birim amiri Yüksekokul
Sekreteri’ dir.
a) Gelen Evrak:
*Gelen Evrak kayıt defteri elektronik ortamda
(Bilgisayar) tutulmaktadır.
*Gerek birim içinden
gerekse birim dışından posta yada kurye yolu ile gelen evraklar, Özel Kalem
(Müdür Sekreteri) tarafından zimmet karşılığında teslim alınır.
* Evrak Kayıt Kabul kaşesi basılarak evrakın
geliş tarih ve saati yazılır.
*İmza Kartonuna konularak Müdürün onayına
sunulur.
*Müdür tarafından ilgili yerlere havalesi
yapılan evrak, müdür yardımcısının paraf etmesinden sonra Yüksekokul Sekreteri’
ne gelir.
*Yüksekokul Sekreteri tarafından evrakın
gideceği yer ve yapılacak işlemlerle ilgili havalesi yapılarak evrak kayıta
gönderilir.
*Evrak,
havale ediliş biçimine göre dosya numarası verilerek Gelen Evrak
defterine kaydedilip ilgili yerlere dağıtımı yapılır.
*Evrak dağıtımı suret üzerinden (fotokopi ile
çoğaltılarak) yapılmakta, evrakın aslı ilgili dosyaya konularak arşivlenmektedir.
b) Giden Evrak:
*Giden Evrak kayıt
defteri elektronik ortamda (Bilgisayar) tutulmaktadır.
*Birim içerisinden yapılan kurumlar arası
yazışma evrakı, Yüksekokul Sekreterine gelir.
*Yüksekokul Sekreteri tarafından, giden
yazının resmi yazışma kurallarına uygun olup olmadığı kontrol edilir. Uygun
değilse yeniden yazılması sağlanır, uygun ise imzalanması için Müdüre
gönderilir.
*Müdürün imzasından çıkan yazı, giden evrak
defterine kaydedilerek postaya hazırlanır.
*Postaya hazırlanan evrak zarfın içerisine
konularak kapatılır.
*Zarfın üzerine, evrakın gideceği yer
yazılarak posta ile gönderilecek ise postaya, kuryeye teslim edilecek ise
zimmet karşılığında kuryeye teslim edilir.
*Giden yazının bir sureti ilgili dosyaya
takılarak arşivlenir.
*İşlem tamamlanmıştır.
Taşınır Kayıt Kontrol İşlemleri:
Madde 11) Meslek Yüksekokulumuz
Taşınırları ile ilgili iş ve işlemler, Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi
tarafından yerine getirilmektedir.
Taşınır Mal Yönetmeliğinin 6. Maddesi Gereğince; Taşınır kayıtları harcama
yetkilisi adına “taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi” tarafından tutulur.
Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi görevi memuriyet veya çalışma unvanına bağlı
değildir.
Taşınır kayıt ve kontrol
yetkilileri, harcama yetkilileri tarafından, taşınır kayıt ve işlemlerini Yönetmelikte belirtilen usule uygun şekilde
yapabilecek bilgi ve niteliklere sahip personel arasından görevlendirilir. Taşınır işlemleri yoğun olan
harcama birimlerinde birden fazla taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin
görevlendirilmesi mümkündür.
Görevleri:
a) Harcama birimince edinilen taşınırları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim
almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları
sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek,
b) Muayene ve kabul işlemi derhal yapılamayan taşınırları kontrol ederek
teslim almak, bu şekilde alınan taşınırların kesin girişleri yapılmadan
kullanıma verilmesini önlemek,
c) Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin
belge ve cetvelleri düzenlemek ve
taşınır hesap yetkilisine göndermek,
d) Tüketime veya kullanıma verilen taşınırları ilgililere teslim etmek,
e) Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri
tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak veya alınmasını
sağlamak,
f) Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen
asgarî stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek,
g)
Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasını yapmak ve harcama
yetkilisine önerilerde bulunmak,
Taşınır kayıt ve kontrol
yetkilileri kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlikleri nedeniyle ambarlarında
meydana gelen kayıp ve noksanlıklardan sorumludurlar. Sorumluluklarında bulunan
ambarları devir ve teslim etmeden görevlerinden ayrılamazlar.
Taşınır kayıt ve kontrol
yetkilileri, yaptıkları kayıt ve işlemlerden dolayı harcama yetkililerine karşı
sorumlu olup, Yönetmelik ve ilgili mevzuatı gereğince harcama yetkilisi adına
hazırlayacakları taşınır hesap cetvellerini, malî yılı takip eden ay sonuna kadar
taşınır hesap yetkilisine vermekle yükümlüdür.
h) Bağlı olduğu birim amiri
Yüksekokul Sekreteri’ dir.
Taşınırlarla İlgili İş
ve İşlemler
Belge ve Cetveller:
a) Zimmet Fişi : Taşınır Kod Listesi
bölümünde gösterilen kara taşıtları ve iş makinelerinin bunları sürekli olarak
kullanacak personele verilmesinde Zimmet Fişi düzenlenir. Bu Fiş, vardiya usulü
çalışılan yerlerde kullanılan kara taşıtları ve iş makineleri için işyerinde
koordinasyonu sağlayan sorumlu yönetici adına düzenlenir. Demirbaş, makine ve
cihazların kullanıma verilmesinde ise
Zimmet Fişi düzenlenir.
b) Taşınır İstek Belgesi : Bu
Belge, ambardan taşınır talep edildiğinde kullanılır ve talepte bulunan birim
yetkilisinin onayını taşır.
c) Dayanıklı Taşınırlar Listesi : Bu
Liste, Taşınır Kod Listesi bölümünde gösterilen taşınırlardan oda, büro, bölüm,
atölye ve servislerde kullanılmak üzere verilenler için iki nüsha olarak
düzenlenir. Listenin bir nüshası taşınırın bulunduğu yerde asılı bulundurulur.
Diğer nüshası ise taşınır kayıt kontrol yetkilisi tarafından dosyasında
saklanır.
Taşınır Kayıt İşlemleri:
●Bütün Taşınırlar kayıt altına alınır.
●Kayıtların belgeye dayandırılması şarttır.
●Yönetim hesabı verilmesine esas olacak
şekilde tutulur.
Kayıtlar
●Önceki yıldan devredilenleri,
●Yılı içinde giren ve çıkanları
●Yılı içinde meydana gelen azalmaları ve
sayım sonucunda ortaya çıkan fazlaları gösterir.
Taşınırların Kayıt Zamanı:
●Taşınırlar giriş ve çıkış olarak kaydedilir;
-Edinildiğinde
GİRİŞ,
-Elden
çıkartıldığında, Tüketim,Devir, Satış, Bağış, Hurdaya Ayırma, Kaybolma,
Çalınma, Canlı Demirbaşlarda Ölüm halinde ÇIKIŞ kaydedilir.
Taşınırların Kayda Esas Değerleri:
Kayda esas değer;
●Satın alma ve değer artırıcı harcamalarda
maliyet bedeli,
●Bedelsiz devir, kullanılmaz hale gelme, yok olma
ve hurdaya ayrılma hallerinde kayıtlı değeri,
●Bağış ve yardım yoluyla edinilenlerde
belirtilmiş değer,
●Varsa kayıtlı değeri, yok ise komisyonca
tespit edilen değerdir.
Birim Maliyet Bedeli:
Genel yönetim muhasebe yönetmeliğine
göre birim maliyet bedeli; Alım bedeli + ödenen giderler (vergi,resim, harç +
nakliye +sigorta) den oluşur. Birim Maliyet Bedeli= (Toplam mal bedeli +
giderler)/ Mal adedi Bir çeşitten fazla ise BMB= [(toplam giderden her bir
çeşit mal toplamına isabet eden gider) + (alım bedeli)] / o çeşide ilişkin mal
adedi.
Değer Tespit Komisyonu:
●Harcama yetkilisi onayı,
●Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi,
●İşin uzmanı iki kişi, olmak üzere en az üç
kişiden oluşur.
Dayanıklı taşınırların kullanım
devamlılığının sağlanması için;
*Niteliğini veya kullanım şeklinin
değiştirilmesi,
*Hizmet kalitesi ve sağlanan faydanın
artırılması amacıyla yapılan harcamalar ilgili taşınırın maliyetine
eklenecektir.
*Taşınırlar için gerçekleştirilen normal
bakım onarım harcamaları bu kapsamda değerlendirilmeyecektir.
Taşınırların Giriş İşlemleri:
Edinilen taşınırlar TİF düzenlenerek giriş
kaydedilir.
Edinme yöntemleri;
●Satın alma suretiyle,
●Bağış/hibe yoluyla,
●Devir alma suretiyle (7 gün, taşıma
giderleri)
●İç imkanlarla üretilen (rayiç bedel),
●İade edilen (tüketim malzemesi, dayanıklı taşınırlar),
●Sayım fazlası (kayda alınma değeri),
Satın Alınan Taşınırların Girişi:
●Faturaya dayanılarak, üç nüsha TİF (Taşınır
İşlem Fişi) düzenlenir.
●Alımı bir merkezden yapılarak ayrı ayrı
yerlere teslim edilen taşınırlar için, teslim edilen birimlerden alınan
TİF’lere dayanılarak alım yapan merkezde TİF düzenlenerek giriş kaydedilir.
●Satın alınan taşınırlardan farklı
hesaplara kaydı gerekenler için fatura fotokopileri,
●Satın alınan dergi-gazete gibi süreli
yayınların bedelinin ödenmesi aşamasında TİF düzenlenmez.
●Bu yayınlardan ciltletilenler,
ciltletildikten sonra kayıtlara alınacağından, TİF ciltlendikten sonra
düzenlenir.
Taşınır
Çıkış İşlemleri:
Taşınırların çıkış işlemleri TİF
düzenlenerek yapılır.
Çıkış
yöntemleri;
●Tüketim (Tüketim madde ve malzemeleri),
●Kullanım (Dayanıklı taşınırlar için)
●Satış, devir,
●Yok olma, fire, sayım noksanı,
●Hurdaya ayırma
Tüketim
Suretiyle Çıkış İşlemleri:
●Tüketim madde ve malzemeleri TAŞINIR
İSTEK BELGESİ ile talep edilir.
●Verilen taşınırlar TİF ile çıkış
kaydedilir,
●TİF düzenlenmeden hiçbir çıkış kaydı
yapılamaz.
●Tüketim maddelerinin çıkışında “İLK
GİREN-İLK ÇIKAR” metodu uygulanır.
Kullanım
Suretiyle Çıkış İşlemleri:
●Taşıtlar
ile iş makinelerinin kullanıma verilmesinde ZİMMET FİŞİ düzenlenir,
●Makine ve cihazlar ile demirbaşların
kullanıcılarına verilmesinde ZİMMET FİŞİ düzenlenir,
●Ortak kullanım alanlarına konulacak
demirbaşlar için DAYANIKLI TAŞINIRLAR LİSTESİ, düzenlenir.
Devir
Suretiyle Çıkış İşlemleri:
●Kamu idareleri arasında,
●Aynı kamu idaresinin muhtelif harcama
birimi ve ambarları arasında,
yapılan taşınır devirlerinde de TİF
düzenlenir.
●TİF’in bir nüshası taşınırı devreden
idareye verilir.
Yok
Olma Veya Sayım Noksanlarının Çıkış
İşlemleri:
●Taşınırlarda meydana gelen fireler,
●Çalınma, kaybolma nedeniyle yok olanlar,
●Kırılma, bozulma, eskime nedenleri ile
kullanılamaz hale gelenler,
●Canlı taşınırların ölümü,
●Sayımda noksan çıkanlar,için KAYITTAN
DÜŞME TEKLİF VE ONAY TUTANAĞI düzenlenir ve Harcama Yetkilisi veya üst
yöneticinin onayı üzerine TİF düzenlenmek suretiyle kayıtlardan çıkarılır.
Hurdaya
Ayırma:
●Ekonomik olmayan veya teknik ve fiziki
nedenlerle kullanılmasında yarar görülmeyerek hizmet dışı bırakılması öngörülen
taşınırların hurdaya ayrılmasına komisyonlarca karar verilir.
●Bunlar için KAYITTAN DÜŞME TEKLİF VE
ONAY TUTANAĞI düzenlenir.
●Harcama yetkilisi veya üst yöneticinin
onayı üzerine TİF ile kayıtlardan çıkarılır. (Hurda satışı;2001/15 Başbakanlık,
212 Milli Emlak Tebliği)
●Ekonomik değeri olmayan yada teknik,
sağlık, güvenlik vb nedenlerle imha edilmesinin şart olduğu belirtilen
taşınırlar yetkili komisyon veya komisyon gözetiminde uzmanlarca imha edilir.
●KAYITTAN DÜŞME TEKLİF VE ONAY TUTANAĞI
Hazırlanır
●TİF ile Çıkış Yapılır
●Muhasebe Birimine Bildirilir.
Kamu
İdareleri Arasında Bedelsiz Devir İşlemleri:
●5 yılını tamamlamış,
●İdarece kullanılmasına ihtiyaç
duyulmayan,
●Diğer idarece ihtiyaç duyulan
taşınırlar bedelsiz devire konu olur.
●Bazı projeler araştırılması ve
geliştirilmesi veya uluslar arası organizasyonlar için alınan taşınırlar ile
tüketim malzemelerinde 5 yıl şartı aranmaz.
●Devredilen/devralınan taşınırlar için
TİF düzenlenerek kayıtları yapılır.
Kamu idarelerinin
elinde bulunan taşınırların diğer kamu idarelerine bedelsiz devredilebilmesi
için aşağıdaki şartlar aranır
a) Taşınırın kayıtlara alınış tarihi
itibarıyla beş yılını tamamlamış olması.
b) Taşınırın kullanılmasına idarenin
ihtiyaç duymaması. c) Diğer idarece/idarelerce söz konusu
taşınıra ihtiyaç duyulması.
ç) Devralacak idareye bakım ve onarım
masrafları nedeniyle ekonomik olmayan malî külfetler getirmemesi ve
kullanılmasında yarar görülmesi.
Aşağıda
belirtilen taşınırların diğer kamu idarelerine bedelsiz devrinde beş yıl şartı
aranmaz:
a) Projelerin yürütülmesi veya
desteklenmesi amacıyla edinilen ya da proje çalışmalarının tamamlanmasından
sonra sözleşme hükümlerine dayanılarak idareye devredilen taşınırlardan idarece
kullanılmasına ihtiyaç duyulmayanlar.
b) Toplantı, konferans, tanıtım, spor,
yarışma, gösteri, sergi ve benzeri nedenlerle yapılan uluslararası
organizasyonların gerçekleştirilmesi için alınan taşınırlardan söz konusu
faaliyetler tamamlandıktan sonra idarece kullanılmasına ihtiyaç kalmayanlar.
c) İdarece kullanım imkanı bulunmadığı
gibi diğer idarelere devredilmediği takdirde çürüme, bozulma veya kullanım
süresinin dolması gibi nedenlerle bir daha kullanılamayacak olan veya soğuk
hava deposu ve benzeri özel muhafaza ve saklama yeri gerektirmesi nedeniyle ya
da diğer zorunlu sebeplerle devredilmesi gereken tüketim malzemeleri.
d) Kamu idareleri arasında ikinci kez
bedelsiz devre konu olan taşınırlar.
Bütçelerden
yardım yapılması (5018 Sayılı Kanun Madde 29)
Gerçek veya tüzel kişilere kanuni
dayanağı olmadan kamu kaynağı kullandırılamaz, yardımda bulunulamaz veya
menfaat sağlanamaz. Ancak, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin
bütçelerinde öngörülmüş olmak kaydıyla; kamu yararı gözetilerek,
●Dernek,
●Vakıf,
●Birlik,
●Kurum,
●Kuruluş,
●Sandık,
●Benzeri
teşekküllere, yardım yapılabilir.
Bu yardımların yapılması, kullanılması,
izlenmesi, denetlenmesi ve kamuoyuna açıklanmasına ilişkin esas ve usuller
Maliye Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle
belirlenir.
Dernek, Vakıf,
Birlik, Kurum, Kuruluş, Benzeri Teşekküllere Genel Yönetim Kapsamındaki
İdarelerinin Bütçelerinden Yardım Hakkında Yönetmelik 03.07.2006 tarih
ve 2006/10656 sayılı Bakanlar Kurulu kararına istinaden 17.07.2006 tarih ve
26231 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır.
Yardım Yapılabilmesi İçin
a) İdare
bütçesinde bu amaçla ödenek tefrik edilmiş olması,
b) Yardımlarda
kamu yararı gözetilmesi, yardımların öncelikle toplumun ihtiyaç ve sorunlarına
çözüm sağlaması ile toplumsal gelişmeye katkıda bulunulmasına yönelik olması,
c) Teşekkülün,
yardımı yapacak idarenin görev alanına giren konularda faaliyet göstermesi,
ç) Teşekkül
ile yardım yapacak idare arasında protokol yapılması,
d) Teşekkülün,
5072 sayılı Dernek ve Vakıfların Kamu Kurum ve Kuruluşları ile İlişkilerine
Dair Kanun kapsamındaki dernek vakıflardan olmaması,
e) Teşekkülün,
Anayasa ve kanunlarla yasaklanmış faaliyetlerde bulunmamış olması,
f) Teşekkülün,
üyelerine veya ortaklarına kazanç paylaşımı veya kâr dağıtımı amacının
bulunmaması, gerekir.
Taşınırların
Muhasebeleştirilmesi:
●Satın alma suretiyle edinilen ya da
değer artırıcı harcamalar TİF ödeme emri belgesi ekinde,
●Diğer şekillerde edinilen taşınırların
giriş ve çıkış işlemleri için düzenlenen TİF’ler düzenleme tarihini takip eden
en geç on gün içinde (Her durumda mali yıl sona ermeden önce), Muhasebe
birimine gönderilir.
●Tüketim malzemelerinin çıkış işlemleri
için düzenlenen TİF’ler muhasebe birimine gönderilmez. Ancak kullanılan tüketim
malzemelerini gösteren onaylı bir liste üç ayı geçmemek üzere üst yöneticiler
tarafından belirlenen sürelerde en geç ilgili dönemin son iş günü mesai
bitimine kadar(genel bütçede 3 ayda) (Bu süreler Maliye Bakanlığınca
değiştirilebilir),
●Muhasebe birimi II düzeyde muhasebe
kayıtlarını gerçekleştirir.
Sayım ve Devir İşlemleri:
●Kamu idarelerine ait taşınırlar;
1. Taşınır kayıt kontrol yetkilisi
görevinden ayrılmasında,
2. Yıl sonlarında ,
3. Harcama yetkilisinin gerekli gördüğü
zamanlarda sayılır.
●Sayımlar Sayım Kurulu tarafından yapılır.
●Sayım kurulu en az üç kişiden oluşur.
●Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi kurulun
üyesidir.
Sayım İşlemleri:
●Ambarların sayımı defter kayıtlarına göre,
●Ortak kullanım alanlarındaki taşınırların
sayımı Dayanıklı Taşınırlar Listesine göre,
●Kişilerdeki taşınırların sayımı Zimmet Fişlerine göre, sayılır. Sayım
sonuçları Sayım Tutanağına kaydedilir.
Sayım Sonucuna Göre Yapılacak İşlemler:
●Sayımda fazla çıkanlar TİF düzenlenerek
giriş kaydedilir.
●Sayımda noksan çıkanlar için öncelikle
Kayıttan Düşme Teklif ve Onay Tutanağı düzenlenir. (harcama Yetkilisi veya üst
Yönetici imzalar) Tutanak onaylandıktan sonra TİF düzenlenerek kayıtlar fiili
duruma uygun hale getirilir.
●Kayıtlarla fiili durum uygun hale
getirildikten sonra Taşınır Sayım ve Döküm Cetveli düzenlenir.
Devir İşlemleri:
●Taşınır kayıt ve kontrol yetkililerinin
görevlerinden ayrılmalarında devir işlemi yapılır.
●Devirler, Devir Kurulu tarafından
gerçekleştirilir.
●Devir Kurulu (harcama yetkilisince
belirlenen bir kişinin başkanlığında, devir veren ve alan taşınır kayıt ve
kontrol yetkililerinin de katıldığı en az üç kişiden oluşur)
●Ambar Devir ve Teslim Tutanağı düzenlenir.
●Kısa süreli geçici ayrılmalarda ambarlar
kapatılabilir.
Taşınır Yönetim Hesabı:
●Taşınır yönetim hesabını Taşınır Kayıt ve
Kontrol Yetkilisi hazırlar, harcama yetkilisi Sayıştay’a veri
●Taşınır yönetim hesabı;
-Önceki
yıldan devreden.
-Yılı
içinde edinilen,
-Ertesi yıla devredilen,
-Yıl
sonu sayımında bulunan fazla/noksan taşınırları gösterecek şekilde Taşınır
Yönetim Hesabı Cetveli düzenlenerek hazırlanır.
●Taşınır yönetim hesabı;
1.Yıl sonu sayım tutanağı,
2.Taşınır sayım ve döküm cetveli, 3.Harcama
Birimi Taşınır Yönetim Hesabı Cetveli,
4.En son düzenlenen TİF’in sıra numarasını
belirtir tutanak.
●Taşınır Yönetim Hesabı Cetvelinin bir
nüshası Ocak ayı sonuna kadar konsolide görevlisine ayrıca gönderilir.
●Mahalli idareler ve sosyal güvenlik
kurumlarında hazırlanan taşınır kesin hesap cetvelleri ile taşınır kesin hesap
icmal cetvelleri bütçe kesin hesabını karara bağlayacak organa gönderirler.
11 Şubat 2012 CUMARTESİ Tarih ve
28201 Sayılı Resmi Gazetede Maliye Bakanlığı tarafından yayınlanan 2012/1
sayılı PARASAL SINIRLAR VE ORANLAR HAKKINDA GENEL TEBLİĞİNİN 2012 yılın
Taşınırların kayıtlardan çıkarılması parasal sınırları MADDE 10 – (1) 28/12/2006 tarihli ve 2006/11545
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren Taşınır Mal Yönetmeliği
hükümlerine göre, taşınırların devir, imha, hurdaya ayırma, satış ve terkini
suretiyle kayıtlardan çıkarılmasında Tablo I’in D bölümünde gösterilen parasal
sınırlar dikkate alınacaktır. Taşınırların kayıtlardan çıkarılması, belirlenen
limitler dahilinde harcama yetkilisinin, limit üzerinde olanlar ise ilgili üst
yöneticinin onayı ile yapılacaktır. (2) Devir, satış, imha, hurdaya ayırma ve
terkin işlemlerinin birden fazla taşınırı ihtiva etmesi halinde söz konusu
limitler taşınır bazında değil, işlem bazında uygulanacaktır.
Taşınır Malların Kayıtlardan
Çıkarılması:
Taşınır Mal Yönetmeliği
hükümlerine göre harcama yetkilisinin onayı ile kayıtlardan çıkarılacak taşınırlar
için uygulanacak limitler,
1.1.
Taşınırların kamu idareleri arasında bedelsiz devri ve satışında
3000 TL
1.2.
Taşınırların hurdaya ayrılmasında, imha ve terkin edilmesinde 6000 TL
1.3.
Taşınırların aynı kamu idaresine bağlı harcama birimleri arasındaki
devrinde 15000 TL
1.4. Yukarıda belirtilen limitler, kuruluş
merkezleri ile Ankara, İstanbul ve İzmir
İllerinde 3 kat olarak uygulanır.